UDRŽITELNOST PROJEKTU
V roce 2015 a 2016 probíhá udržitelnost projektu, kdy jsou podpořeny další žáci základních a středních škol. Žáci shlédnou 3D výukový film a pracují s pracovními listy. V roce 2016 dojde k inovaci pracovních listů a metodiky pro pedagogy.
V rámci udržitelnosti je používán nakoupený majetek jako 3D televizor, 3D přehrávač, vizualizér a aktivní 3D brýle. Součástí výuky dějepisu a zeměpisu a zhlédnutí 3D výukových filmů je používání drobného hmotného majetku jako fotoaparát, videokamera a diktafon.
Zapojené ZŠ:
ZŠ Straškov-Vodochody
3. ZŠ Most
2. ZŠ Roudnice nad Labem
1. ZŠ Roudnice nad Labem
ZŠ Školní, Štětí
Zapojené SŠ:
Střední škola technická Most
Název projektu: 3D technologie ve výuce
reg. č.: CZ.1.07/1.1.34/02.0047
Nositel projektu:Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Neklanova 1806, 413 26 Roudnice nad Labem, příspěvková organizace
Doba trvání projektu: 1. 1. 2013 – 31. 12. 2014
Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání
Číslo prioritní osy: 7.1
Číslo oblasti podpory: 7.1.1
Název oblasti podpory: Zvyšování kvality ve vzdělávání
Název výzvy: Ústecký kraj - výzva č. 2 pro GP - oblast podpory 1.1
Cílem projektu je vzdělávání žáků základních a středních škol prostřednictvím vzdělávacího modulu s názvem "3D technologie ve výuce" jakožto netradičního prostředku vzdělávání. Součástí tohoto vzdělávacího modulu bude vytvoření dvou 3D filmů (se zaměřením na oblast Roudnicka a Mostecka), pracovních listů pro danou tématiku a metodiku pro pedagogy, jak s těmito prostředky vzdělávání pracovat.
Záměrem předkládaného projektu je vzdělávat žáky prostřednictvím propojení 3D technologií a předmětů zeměpisu a dějepisu. K tomuto účelu vytvoříme 3D filmy zaměřené na okolí, které jim je blízké (města a okolí, kde žijí) v průběhu změn z dějepisného hlediska.
Cílovými skupinami projektu jsou žáci ZŠ (400) a žáci střední školy (50), taktéž pak pedagogové základních škol (8) a pedagogové střední školy (2). Tyto zástupci CS budou v rámci projektu podpořeni několika typy podpor.
Aktivita č. 1
Tvorba vzdělávacího modulu „3D technologie ve výuce“
- stavební základ celého projektu
Skládá se z:
- 2 filmů zpracovaných ve 3D technice
- 12 souborů pracovních listů
- 2 x metodika pro pedagogy
V rámci této aktivity bude pořízeno vybavení potřebné k realizaci výuky tohoto vzdělávacího modulu, které obdrží každá ze zapojených škol, konkrétně:
5x 3D televize
5x 3D přehrávač
5x 125 3D brýlí
5x Vizualizér
Aktivita č. 2
Zavedení vzdělávacího modulu do výuky, realizace vzdělávání, soutěž
- v rámci této klíčové aktivity bude probíhat zavedení vzdělávacího modulu do výuky a realizace samotného vzdělávání prostřednictvím vzdělávacích prostředků /epizody 3D filmu, pracovní listy, využití vizualizérů, které dotvoří interaktivitu a dynamičnost výuky/. V závěru projektu pak bude uspořádána soutěž nabytých vědomostí v oblasti dějepisné a zeměpisné znalosti na Mostecku a Roudnicku. Soutěž proběhne v každém ročníku zapojených základních škol, každá třída vytvoří skupinu žáků a budou pracovat na společném úkolu, který se pak vyhodnotí. Fantazii se meze nekladou, žáci mohou zpracovat úkoly formou prezentace, videospotu, audiospotu, koláže, eseje, knihy apod. Pro tyto činnosti budou zakoupeny:
4x digitální videokamera
4x diktafon
4x digitální fotoaparát
Zapojené ZŠ:
ZŠ Straškov-Vodochody
3. ZŠ Most
2. ZŠ Roudnice nad Labem
1. ZŠ Roudnice nad Labem
ZŠ Školní, Štětí
ZŠ Stětí, Ostrovní
Zapojené SŠ:
Střední škola technická Most
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.